دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نگاهی گذرا به روزنامه‌های امروز؛

برجام، تاثیر تحریم‌های احتمالی و تلاش‌های دیپلماتیک/ سربازان آمریکایی جنایتکار یا قربانی؟

رسانه‌های مکتوب امروز یکشنبه 23 اردیبهشت به قهرمانی دختران ایران در مسابقات فوتسال و اخبار برجام نگاه پر رنگی داشتند.
کد خبر : 279826

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، قهرمانی دختران ایران در مسابقات فوتسال و اخبار برجام در کنار گزارش‌هایی جالب از آلودگی‌های دم‌دستی و بررسی 5 فیلم هالیوودی درباره جنگ آمریکا در عراق و افغانستان از خبرهای خواندنی روزنامه‌های امروز بود.


دختران ایرانی بر بام قله فوتسال آسیا


بار دیگر یک خبر ورزشی به تیتر اول رسانه‌های مکتوب تبدیل شد. دیدار پایانی سومین دوره رقابت‌های فوتسال قهرمانی زنان آسیا، بین تیم‌های ملی ایران و ژاپن در شهر «بانکوک» تایلند برگزار شد و تیم ایران با اقتدار به پیروزی 5‌-‌2 رسید و سرود قهرمانی سر داد. تصاویر دریافت جام و شادی دختران ایرانی بازتاب گسترده‌ای در روزنامه های امروز داشت.


روزنامه های ابتکار، اطلاعات، اعتماد، جوان، ایران، جهان صنعت، دنیای اقتصاد، شرق، جام‌جم، شهروند، مردم سالاری و قانون با تیتر و تصاویر مختلف به قهرمانی دختران ایرانی پرداخته‌اند.




برجام، تاثیر تحریم‌های احتمالی و تلاش‌های دیپلماتیک


اظهار نظرها و تحرکات کشورهای درگیر با توافق هسته‌ای آنقدر در این چند روز ادامه داشته تا اخبار و گزارش‌های برجامی همچنان در صدر اخبار رسانه‌ها قرار داشته باشد.


برخی روزنامه ها مانند همشهری، تجارت، جوان و فرهیختگان به آثار تغییرات بوجود آمده در برجام بر روی بخش‌های مختلف اقتصاد ایران و راه‌های مقابله با تحریم‌ها پرداخته‌اند.



برخی دیگر از روزنامه ها از جمله کیهان، آرمان، حمایت، مردم سالاری، شرق، وطن امروز، ستاره صبح و همدلی به تحرکات دیپلماتیک طرفین توافق هسته‌ای و مصاحبه‌ با کارشناسان پرداخته‌اند.



شتاب علمی‌ایران ۱۳ برابر متوسط جهانی


از دیگر خبرهای مورد توجه رسانه‌‌های مکتوب در شماره امروزشان مربوط به دیدار روز گذشته مقام معظم رهبری با شرکت‌کنندگان در کنگره بین‌المللی «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» بود. هر چند بسیاری از روزنامه‌ها به این موضوع در صفحه اول خود اشاره داشتند، اما خبر این دیدار در روزنامه های اطلاعات، تجارت، کیهان، رویش ملت، حمایت، رسالت، قدس و عصر ایرانیان بیشتر مورد توجه قرار گرفت تاحدی که بخشی از صفحه نخست خود را به این موضوع اختصاص دهند.




اعتماد؛ تاثیرات فرهنگی- اجتماعی مهاجرفرستی


بررسی مهاجرت از روستاها به شهرها با توجه به نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال ١٣٩٥ که در روزهای آخر اسفند ماه منتشر شد سوژه گزارش روزنامه اعتماد بود، که حاوی نکات جالب و خواندنی است.


در بخشی از این گزارش آمده است: «فرد با مهاجرت خود با کنار کشیدن هرچه بیشتر از ‏فرهنگ بومی برای دراز مدت به‌طوری که عملا اثری از هویت گذشته مهاجر باقی نمی‌‏ماند و‏ شکاف عمیق بین فرهنگ سابق و ارزش‌های جدید منجر به ظهور ‏نوعی بحران هویت می‌شود و از آنجایی‌که فرهنگ با سبک زندگی یک «منظومه گشتاوری» دارد در نتیجه با الگو گرفتن از سبک زندگی شهری و دوری از سبک زندگی سنتی، فرهنگ افراد نیز دچار تغییر می‌شود.»


فرهیختگان؛ سربازان آمریکایی جنایتکار یا قربانی؟


روزنامه فرهیختگان در گزارش فرهنگی امروز، پرونده‌ای درباره ۵فیلم مهم هالیوود از جنگ‌افروزی آمریکا در عراق و افغانستان داشته است. در این گزارش به بررسی دقیق فیلم‌های پانیشر یا مجازاتگر، مهلکه، تک‌ تیرانداز آمریکایی، در دره الاه و برادران پرداخته شده است. با خواندن این گزارش علاوه بر آشنا شدن با عوامل و دلایل ساخت این فیلم‌ها با دید بهتری می‌توانید به تماشای آن‌ها بنشینید.


جوان؛ ستاره‌های جام جهانی روی پرده سینما/ تأمین دارو در برجام بدون آمریکا با مشکل مواجه نمی‌شود


با نزدیک شدن به مسابقات جام جهانی اخبار مربوط به این رویداد بزرگ ورزشی در بسیاری از ابعاد بروز و ظهور می نماید. یکی از این خبرها مربوط به پخش مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 روسیه در سالن‌های سینما است؛ موضوعی که صاحبان سینما به شدت در پی اجرایی شدن آن هستند و آن را عاملی برای رونق اقتصادی سینماها می‌دانند.اجرایی شدن این اتفاق با اما اگرهایی همراه است که روزنامه جوان در گزارشی به این اما و اگرها پرداخته است. آیا شاهد پخش مسابقات جام‌جهانی در سینما ها خواهیم بود؟ برای نزدیک شدن به جواب این سوال گزارش جوان را بخوانید.


جوان در شماره امروز مطلب خواندنی و مورد توجه دیگری نیز داشت. در صفحه اجتماعی امروز این روزنامه خبری در قالب تیتر دیده می‌شود که در ایام خروج آمریکا از برجام و نگرانی برخی از مردم نسبت به اعمال تحریم‌های جدید مهم است. خبر مشکل نبودن تأمین دارو در برجام بدون آمریکا است. این خبر را هانس هوگرزسل پروفسور «گلوبال هلس» در دانشگاه گرونینگن و رئیس سابق بخش داروهای اساسی WHO اعلام کرده است.


آرمان؛ آلودگی‌های دم‌دستی را جدی بگیرید


هر روز اخبار متعدد درباره اینکه تلفن همراه، منوی غذا در رستوران‌ها، تبلت، گوشی تلفن و دیگر وسایل به ظاهر ساده و دم‌دستی می‌شنویم. آرمان در گزارشی به این آلودگی‌های دم دستی پرداخته است. خبرنگار آرمان در این گزارش به تعدادی از این آلودگی‌ها اشاره و راهکارهایی برای مقابله و کاهش آن‌ها ارائه داده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب